انجام سونوگرافی در منزل

ارائه خدمات سونوگرافی در منزل توسط رهپویان سلامت شیراز

سونوگرافی در شیراز | رهپویان سلامت شیراز | پرستار در منزل شیراز
سونوگرافی در شیراز | رهپویان سلامت شیراز | پرستار در منزل شیراز

سونوگرافی در شیراز

سونوگرافی چیست؟

در سونوگرافی از امواج اولتراسوند یا امواج صوتی با فراکانس بالا استفاده می شود. از این روش می توان برای بررسی احشاء داخل شکم و لگن مانند : کلیه ها و مجاری ادراری، رحم و تخمدان ها، کبد و کیسه صفرا و مجاری صفراوی، پروستات، مثانه، طحال و همچنین بیضه ها و تیروئید و عروق خونی استفاده کرد

سونوگرافی یا اولتراسونوگرافی (ultrasonography)

روشی مؤثر برای عکس برداری از اندام ها و بافت های داخلی بدن با استفاده از امواج فراصوت است. پیش از معرفی و به کارگیری سونوگرافی، کار عکس برداری از اندام های داخلی معمولاً با استفاده از رادیولوژی و اشعه X انجام می شد. بااین حال خطرهای بالقوه استفاده از این اشعه برای بعضی قسمت های بدن، ابداع یک روش نوین و بی خطر را در علم پزشکی می طلبید تا اینکه سونوگرافی وارد ماجرا شد. در این مطلب در مورد نحوه انجام سونوگرافی در منزل و مزایا و انواع آن آشنا میشوید. اسکنر، پراب (پویشگر) و صفحه نمایش، اجزای اصلی یک دستگاه سونوگرافی هستند. پراب را پس از اتصال با سیم به اسکنر، روی نواحی مختلف بدن حرکت می دهند. پراب هم زمان با حرکت، امواج فراصوت را به اندام ها گسیل می کند. این امواج پس از رسیدن به بافت های درونی، بازتابیده یا اصطلاحاً اکو می شوند و تصویر نهایی، با توجه به مؤلفه هایی مثل فرکانس و زمان رفت وبرگشت سیگنال های گسیل شده، روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

مزایای سونوگرافی

سونوگرافی به لطف مزایای زیر، جایگاه ویژه ای در علم پزشکی دارد: سونوگرافی، روشی کاملاً غیرتهاجمی است. سونوگرافی، بدون درد است. سونوگرافی روشی امن و بی خطر است که در آن از اشعه استفاده نمی شود. سونوگرافی، روشی کارآمد برای عکس برداری و تهیه تصاویر باکیفیت از کلیه اندام های نرم، عروق و رگ هاست. تصاویر حاصل از سونوگرافی، به طور آنی قابل مشاهده هستند. سونوگرافی، در مقایسه با بسیاری از روش های دیگر در عکس برداری، گزینه ای اقتصادی تر است. اسکنر، پراب (پویشگر) و صفحه نمایش، اجزای اصلی یک دستگاه سونوگرافی هستند. پراب را پس از اتصال با سیم به اسکنر، روی نواحی مختلف بدن حرکت می دهند. پراب هم زمان با حرکت، امواج فراصوت را به اندام ها گسیل می کند. این امواج پس از رسیدن به بافت های درونی، بازتابیده یا اصطلاحاً اکو می شوند و تصویر نهایی، با توجه به مؤلفه هایی مثل فرکانس و زمان رفت وبرگشت سیگنال های گسیل شده، روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

مزایای استفاده از سونوگرافی در منزل

مزایاس استفاده از سونوگرافی در منزل صرفاً به سهولتِ کار خلاصه نمی شود. گاهی دریافت خدمات پزشکی در منزل به جای بیمارستان، بیش از آنکه یک ترجیح یا انتخاب باشد، نوعی الزام و ضرورت است. در ایامی که با شیوع ترسناک ویروس کرونا مواجهیم و بیمارستان ها و مراکز درمانی، خود به یک منشأ بالقوه برای انتشار این ویروس تبدیل شده اند، توقف طولانی مدت در این محیط ها، خصوصاً برای افراد سالمند و مبتلایان به بیماری های زمینه ای و اساساً همه افراد، اقدامی شدیداً خطرناک است.

از این رو شرکت خدمات درمان در منزل رهپویان سلامت شیراز اقدام به ارائه خدمات سونوگرافی در منزل در شهر شیراز نموده است تا علاوه بر خدمات پرستاری در منزل ،پزشکی در منزل و دیگر خدمات خود، جهت بالا بردن سطح سلامت جامعه و رفع نیاز درمانی افراد در منزل، بتواند یاری دهنده بیماران و خانواده های آنها در شیراز باشد.

سونوگرافی | رهپویان سلامت شیراز

جهت دریافت خدمات سونوگرافی در شیراز در منزل شما میتوانید با استفاده راه های زیر در ساعت کاری با شرکت رهپویان سلامت شیراز، تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت کنید، با توجه به نوع سونوگرافی شما ، تیم رهپویان سلامت شیراز، تمامی برنامه ریزی ها را انجام میدهد و با شما برای ساعت سونوگرافی در منزل هماهنگ میکند

ساعت کاری رهپویان سلامت شیراز

روزهای غیر تعطیل از شنبه تا پنجشنبه

ساعت 8 الی 16

دریافت نوبت پزشک | رهپویان سلامت شیراز

رهپویان سلامت شیراز جهت رفاه حال همشهریان عزیز،در صورت نیاز همشهریان، اقدام به دریافت نوبت از پزشکان متخصص مینماید.

ShirazMedicall

موسسه درمان در منزل رهپویان سلامت شیراز با هدف رفع نیاز درمانی افراد جهت ارائه خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل با همکاری پرسنل مجرب و قابل اعتماد در خدمت هموطنان عزیز و خانواده های محترم می باشد.
shirazmedicall
رهپویان سلامت شیراز